Monday, October 1, 2007

187. sayfa

Peri Ekmekçikız'ı, o da beni sobelemiş. Şu anda okumakta olduğumuz kitabın 187. sayfasını yazıyoruz. E, ya yüzseksenaltı sayfalık bir kitap okuyor olsaydım?

Yok, benim kitabım bir fantastik kurgu. Şimdi bunların makbulü maşallah pehlivan tefrikası boyutlarında olanlardır genelde, sayfa sayısı sıkıntısı çekmezsiniz. Hafif, kolay okunabilir, sürükleyici, büyülü maceralardır; o nedenle kalınlıkları kimseyi korkutmaz; hatta serinin genel izleyicisi olan yeniyetmeleri bile. Hatta ve hatta bu kitaplar sayesinde okumayı sevmeye başlayanlar vardır ki, bu neden bile bu kitapları kutsamaya yeter yani.

Ben yeniyetmeliği epey geçtim ama bakmayın, etrafta bunların heveslisi yaşıtlarım da pek fazla. E, ne yapalım bizim gençliğimizde yoktu böyle kitaplar, okuyamadık, şimdi gideriyoruz işte hevesimizi.

Ha, yalnız aman diyeyim bu yazdıklarımdan fantastik kurguyu "hafif edebiyat"tan saydığım çıkmasın, aman diyeyim bak. Tersine, fantastik kurguyu çok ama çok önemsiyorum. Bir yazar için çalışması en keyifli alanlardandır, sınırlarını hayal gücünüzün belirlediği, müthiş bir tür. Yetenekli yazarların elinde tadına doyulmaz edebiyat başyapıtları çıkar ki, en birincisi Yerdeniz serisidir kanımca, Ursula K. Le Guin'in.

Uzattım mı? Neyse, şimdi okuduğum kitaba geçeyim. Kendisi pek sevdiğim Ejderha Mızrağı serisinden. O seri pek bir sevilince dıdısının dıdısı maceraları falan da yayınlanmaya başlandı. Bu da onlardan biri. Serinin asıl iyi anlatıcıları aynı zamanda Kyrnn dünyasının asıl yaratıcıları olan Margaret Weis ve Tracy Hickman ikilisidir. Ancak şu anda okuduğum kitap maalesef onların elinden çıkma değil. Cümleler komik olmaya çalışırken abartılı masallara dönüşen saçmalıklarla örülü, çok sevdiğim gnom ırkından çıkarılabilecek mizah keçiboynuzu kadar. Ama Kitiara'yı, dostları, Kyrnn dünyasını seviyoruz biz ne yapalım, ne bulursak okuyoruz işte.

Kitap: Ehjderha Mızrağı Serisi Başlangıçlar 1 Kitap: Karanlık ve Işık
Yazarlar: Paul B. Thompson- Tonya R. Carter
Çeviri: Aslı Alp
Yayınevi: Arkabahçe Yayınları
1. Baskı, Nisan 2003, 418 sf.

187. sayfa tam da resimle süslü bir bölüm başına denk geliyor:

"Bölüm 19 CUPELOX
Vadideki bitki örtüsü Lunitari'nin genelindeki bitki örtüsüyle aynıydı, fakat buradaki bitkiler daha kalın ve daha uzundu. Pembe mızraklar bir saat içinde üçbuçuk metre ve mantarlar da sekiz ile dokuz metre arası boya erişmişlerdi. Kaşifllerin buldukları yeni bir tür olan toztaşlarıysa birbuçuk metre genişliğindeydi. Bu toz taşlarının patlayıp, havaya sipsivri uçlar gönderdiklerini de görmüşlerdi.

Gökyüzü daha parlak görünüyordu ki, sabit bir uğultu kulaklarını kapladı. Cutwood kulaklarındaki tıkaçlara rağmen, yüksek sesli vızıldamalardan yakınıyordu."

İşte benim 187. sayfam. Ben de Yildiznaf'i sobeliyorum.

4 comments:

EKMEKÇİKIZ said...

Hemen yazmışsın, ne güzel.:)

Ben bu fantastik edebiyata hiç yanaşamadım. Sebebi yok veya ben kendimi sorgulamadığım için bilmiyorum.
Belki, gerçek hayat, zaman zaman olamayacak kadar fantastik olabildiği için mi?

Turuncu Elma said...

Ekmekçikız:)

Bence gayet basit bir biçimde sevmediğin içindir, o kadar. Kimi roman sevmez mesela, kimine şiir okutturamazsın. Ben de mesela denemeleri öyle aman aman sevmem, bir de edebiyat tadı eksik anı kitaplarını.

YILDIZNAF said...

Elmalarin En Guzeli Turuncu Elma,
Yanindaki koltuga oturup hic ama hic okumadigim bu tur hakkinda daha cok bilgi alasim geldi. Boyle online falan kesmiyor bazen. Bir de mutfakda olsak ve yanimizda kiz kardesin ve sevgili annen de olsa istedim mesela.Ellerimizde en tavsanindan taze caylar.... Oyle ozledim ki, samimi aile sohbetlerini buralarda....Siz orada yasadikca ve yazdikca ben de keyifleniyorum burada. Agzinizin tadi bozulmasin....Ne kitap mi, 187. sayfa mi...Derhal Turuncum, derhal... En samimisinden aciklanacaktir...

Turuncu Elma said...

Yildiznaf:)

Senin şu aile sohbetleriyle ilgili yorumunu söyledim de Elektra'ya evvelsi gün, "Canım yaa" çektik ikimiz birlikte. Özlenmez mi, nasıl da haklısın. Ne zaman istersen gel, bekleriz, çay da var kahve de. Kahve falı bakmayı biliyo muydun bu arada?:)