Thursday, July 12, 2007

Yeterlilik testi

Ulus Baker ölmüş

"Melek gibiydi" diye vermiş ölüm ilanını Birikim. Böbrek yetmezliğinden ölmüş. İsmini duymuşluğum vardı ama tanışmazdık. Pek çok arkadaşımın "Ulus işte, ya"sı idi. Biraz peygamber kıvamında.

Mülkiyeliler'de, Büyük Ekspres'te, kahvede... Mutlaka karşılaşmışlığımız vardır. Sohbet etmişliğimiz bile vardır belki. Arkasından söylenenleri okuyorum, öyle tanıdık ki. Ortasından selobantla yapıştırdığı gözlüğü bile.

İdrak yeterlilik testleri böyledir biraz, yıldızlı pekiyi alırsan acısı başka yerden çıkar. O da böbrek yetmezliğinden sınıfta kalmış işte.

Melek gibiymiş çünkü. Hayattan korunmayı istememiş ki.


2 comments:

endiseliperi said...

ben tanımıyordum, ama dediğiniz gibi, melek gibiymiş. eski eşimin karaciğeri iflas etmişti, ancak hastanede akciğer kanseri yüzünden yatıyordu. "zayıf yanımız sağolsun" demişti karaciğeri için duygulanarak. zor işler.

sevgiler.

Turuncu Elma said...

Yıllar önce, biz hayatın ıcığını cıcığını deşelerken, herşeyi yapabileceğimze inanır, ağız dolusu gülerken, bir arkadaşımla devrimci nedir diye konuşurken, demişti ki: "Şudur devrimci: Sen çalış, ben sobayı yakacağım diyen yoldaşına öyle güvenir ki, sobayı yakmak yerine soğuktan donarak ölebilir."

Onun melekliği bu hesaptı sanıyorum.

Eski eşinin söylediği bambaşka bir hesapmış. İncelik.

Sevgiler,